Ruilbeleid
Wat zijn mijn rechten als ik een of meer van mijn gekochte artikelen wil retourneren?
Wanneer u bij mbyM-shop.com winkelt, heeft u 14 dagen de tijd vanaf de dag dat u uw bestelling ontvangt. Bij het retourneren van uw bestelling dient u uw retourzending altijd te registreren in onze retourportal. hier .
Hoe kan ik een online gekocht artikel retourneren?
We begrijpen het – soms werkt iets gewoon niet voor u en wilt u uw geld terug. Zolang een artikel nog in originele staat is, accepteren wij uw retourzending. Log in op de Retourportaal gebruik uw ordernummer en het e-mailadres dat u hebt gebruikt om de bestelling te plaatsen. Laat ons weten wat u wilt retourneren en waarom. Houd er rekening mee dat we alleen artikelen accepteren die niet gebruikt of gedragen zijn.
Het verwerken van uw geretourneerde pakket duurt ongeveer 5 werkdagen nadat wij het hebben ontvangen. We sturen u een e-mail zodra de retourzending/ruiling is verwerkt.
LET OP! Al onze retourlabels zijn van UPS. Vergeet niet om een kwitantie te vragen wanneer u het pakket inlevert. De administratiekosten voor het gebruik van het label in onze retourportal zijn 8 euro , dat wordt van uw terugbetaalde bedrag afgetrokken.
*Let op: wij bieden geen retourlabels naar Spanje aan.
Houd er bij het ruilen en retourneren van artikelen rekening mee dat alle geretourneerde artikelen in dezelfde staat moeten zijn als waarin u ze heeft ontvangen.
Als u een artikel wilt retourneren zonder gebruik te maken van onze retourportal:
- Verpak het artikel zo goed mogelijk in de originele verpakking en voeg een retouraangifte toe waarin u beschrijft hoe en waarom u het artikel retourneert. Vermeld op deze aangifte welke artikelen u wilt retourneren.
- Ga naar het dichtstbijzijnde postkantoor en verstuur het pakket naar
MESSAGE A/S
Att: mbyM returns
A. F. Heidemanns vej 19
9800 Hjørring
Denmark
- De terugbetaling wordt zo snel mogelijk verwerkt, en binnen 5 werkdagen nadat wij uw pakket in ons magazijn hebben ontvangen.
Het is niet mogelijk om binnen dezelfde bestelling te wisselen naar een andere maat of artikel. Indien u een andere maat of artikel wenst, dient u de bestelling te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen.
Let op: Het pakket moet naar ons adres worden bezorgd. Ophalen bij een postkantoor is niet mogelijk. Wij adviseren u om het retourpakket niet met Hermes te versturen, omdat zij naar postkantoren versturen.
De ontvangen artikelen zijn onjuist of defect. Wat moet ik doen?
Als u een artikel heeft ontvangen dat defect is of afwijkt van het gekochte artikel, dan betalen wij deze artikelen en de verzendkosten terug zodra wij ze in ons magazijn hebben ontvangen en de staat van de kledingstukken hebben gecontroleerd. Om de retourzending te verwerken, dient u contact met ons op te nemen via mbyM@message.dk. Zij zullen u door het proces leiden.
Hoe krijg ik mijn geld terug?
De verwerkingstijd voor een terugbetaling kan variëren van 7 tot 30 dagen, vanaf ontvangst van uw retourzending in ons magazijn. Nadat wij de staat van de geretourneerde artikelen hebben gecontroleerd, nemen wij contact met u op via e-mail. De terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode die u bij de aankoop heeft gebruikt. Houd er rekening mee dat u een deel of het volledige aankoopbedrag kunt verliezen. Dit gebeurt als de waarde van het gekochte artikel is gedaald doordat het is gebruikt, beschadigd is geraakt tijdens uw bezit of op een onnodige manier is behandeld.
mbyM bepaalt de waarde van het artikel op basis van onze ervaring met het sorteren van goederen (punt 2 en 3). Goederen die gebruikt lijken te zijn of duidelijk beschadigd zijn, worden bijvoorbeeld minimaal met 80% in waarde verlaagd.
Indien een artikel als onverkoopbaar wordt bestempeld, bedraagt de korting 100%.
Ik heb een artikel geretourneerd, maar het geld is nog niet op mijn bankrekening overgemaakt.
Wanneer u uw geld terug wilt voor een geretourneerd artikel, dient u rekening te houden met een verwerkingstijd van 7-30 werkdagen vanaf de dag dat wij uw retourzending ontvangen, voordat het geld op uw bankrekening beschikbaar is. Dit is te wijten aan de administratie en de uitvoering van de bankoverschrijving.
Moet ik de verzendkosten voor de retourzending van mijn bestelling betalen?
Nee, niet als u ervoor kiest om het retouretiket* van onze Retourpagina te gebruiken. Wij brengen echter wel administratiekosten in rekening van 8 euro , bij gebruik van dit label. U kunt er ook voor kiezen om dit label niet te gebruiken en het op eigen kosten te verzenden - lees meer onder het gedeelte "Als u een artikel wilt retourneren zonder het prepaid retouretiket te gebruiken" hierboven.
Indien wij een fout hebben gemaakt bij het verzenden, of u per ongeluk het verkeerde artikel hebben toegestuurd, neem dan contact op met de klantenservice.
*Let op: wij bieden geen retourlabels met betaalde verzendkosten naar Spanje aan.